کد خبر: ۹۱۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
تعداد بازدید: ۲۰۴
عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه در مقاطعی دولت هایی بر سر کار آمدند که ارزش های دینی را در کشور کمرنگ کردند، گفت: دولت‌ها باید پاسدار اعتقادات دینی مردم باشند و بر خلاف آن عمل نکنند.

انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی| دولت‌ها در جمهوری اسلامی باید پاسدار اعتقادات دینی مردم باشندبه گزارش خبرداغ، حمیدرضا کاظمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم در انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام در کشور بود، اظهار داشت: یکی از خواسته‌های اصلی مردم در انقلاب بهمن 57، حاکمیت اصول دین در کشور بود و به این دلیل، انقلاب اسلامی با محوریت دین در ایران شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه با وجود چنین پیشینه‌ای در انقلاب اسلامی ایران، در برخی مقاطع، شاهد فراز و فرودهای بسیاری در اجرای قوانین و مقرات اسلامی بوده‌ایم، افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی دینی و بر پایه اعتقادات دین مبین اسلام است. توقع و انتظار افکار عمومی این است که بر پایه مسایل دینی و اعتقادی مردم برنامه ها اجرا و این موضع در جامعه پررنگ تر شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه نباید از فضای دینی در جامعه اسلامی فاصله گرفت، اضافه کرد: دولت ها می آیند و می روند اما دولت ها باید بدانند که بر اساس قانون اساسی وظیفه دارند که فضای دینی را در جامعه بسط و گسترش دهند و باید برای اعتقادات مردم برنامه داشته باشند و قدم بردارند.

وی ادامه داد: در برخی مقاطع شاهد بودیم که دولت‌ها خیلی به سمت و سوی اجرای برنامه های اعتقادی و دینی نمی روند و بعضا با این فضاها مخالفت می کنند. بعضا دیده می شود دولت هایی بوده اند که با توجیهاتی غیر قابل قبول در مسیری خلاف جهت آرمان‌ها و ارزش‌های دینی حرکت کرده اند در حالی که وقتی مردم به تشکیل دولتی رای می دهند، با اعتقاد و باوردهای دینی خود به آن دولت رای داده اند و از این رو، دولت ها باید پاسدار اعتقادات دینی مردم باشند و بر خلاف آن عمل نکنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تفکر متمایل به غرب هنوز در ایران وجود دارد و دولت هایی بر سر کار آمدند که تلاش می‌کردند ارزش های دینی را در کشور کمرنگ کنند نیز دنباله همین تفکر هستند و تلاش می‌کردند ارزش های دینی و مفهوم غیرت دینی را در جامعه از بین برده یا آن را به انزوا بکشانند.

کاظمی، با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری و تبیین موضوع غیرت دینی در جامعه دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصتی ارزشمند برای احیای این مفهوم در جامعه ارزیابی کرد و گفت: دولت ها با توجه به ابزار و امکاناتی که در اختیار دارند باید به مردم به عنوان محور کار کمک کنند. دولت متعلق به مردم است و باید با برنامه ریزی کند و پشتیبانی از مردم زمینه توسعه مفهوم غیرت دینی را در جامعه فراهم کند. تا دولت ها اعتقادی به این موضوع نداشته باشند و به درستی پشتیبانی از این مسئله نکنند، مفهوم غیرت دینی نیز در جامعه به خوبی نهادینه نخواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه همه ارکان کشور باید برنامه ویژه‌ای برای گسترش فرهنگ و معارف دینی در جامعه داشته باشند، اضافه کرد: دانشگاهیان، علما، اصنافف گروه‌های اجتماعی مرجع و حتی مدارس باید برنامه‌های ویژه‌ای برای تبیین موضوع غیرت دینی که از اصول و ارزش‌های انقلاب 57 در ایران است داشته باشند و نباید این موضوع را منحصر به یک گروه یا سازمان و نهاد کرد. صدا و سیما نیز باید بتواند این مسئله را پشتیبانی و حمایت کند تا اثر خود را در جامعه و نسل جوان بگذارد.

به گزارش فارس، پنجمین روز از ایام الله دهه فجر سال جاری با عنوان انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی نامگذاری شده است.

انتهای پیام /

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: